Програми за четене на книги


След като писах за сайтовете за смъкване на книги от Интернет е време и за програмите, които улесняват четенето им. Не, че не може да се чете и директно с Word, но според мен, тези програмки притежават някои функции, които ги няма в Word. Програмите,които ще представя са четири.

Първата програма е Ice Book Reader – http://www.ice-graphics.com/ICEReader/DownloadE.html – съветвам да се смъкне руската версия, тъй като тя не иска регистрация. Не е чак толкова трудно да се оправите с менюто, въпреки че е на руски. Програмата притежава скинове, които също могат да се смъкнат от сайта. Друга полезна опцийка е настройването на скролинга – или казано просто, настройвате на колко секунди да се сменя страницата, което си е доста голямо удобство. Поддържа организиране на книгите ви в библиотеки, помни до къде сте стигнали последния път, можете да си променяте големината на буквите. Програмата работи с txt, doc, rtf, fb2 формати.

Cool Reader – http://coolreader.org/ – личният ми фаворит. Безплатна, има българско меню, поддъжра скинове. Притежава възможност за копиране на текст, търсене, четене на текста от компютъра. Работи с голям набор от формати, txt, doc, rtf, fb2, включително и rar. Препоръчвам да се ползва версия 2, тъй като ми се струва, че е по-богата откъм опции.

Третата програма е SuperReader – нарочно не пускам линк, тъй като не мога да открия официалната му страница, така, че ще сложа линк от сайта от където аз съм я изтеглил – http://pleven.sdabg.net/scor.htm или http://mozack.hit.bg/speedreader.htm. Това не е стандартната програма за четене, а нещо по-различно. Кое му е различното? Програмата се използва за т.нар. – скоростно четене. Как става цялата работа – отваря се файла и на екрана започва да се прожектира текста дума по дума или по няколко думи на веднъж в зависимост от опцията, която сте избрали. Прожектирането става с равномерна скорост, като целта на занятието е постепенно да се увеличи скоростта на четене. Доколкото разбрах от прочетенето в Интернет това се прави така, защото зрителната памет, възприема по-бързо, което води до по-бързо усвояване на книгата. Лично изпробвано и има ефект.

Последната програма е небезивестната Foxit Reader – http://www.foxitsoftware.com/downloads/index.php – това е алтернативната програма на Adobbe Reader за четене на pdf файлове. Пиша за тази програма, тъй като напоследът все по-често попадам на книги в pdf-формат. Програмата е с български интерфейс, не товари изличшно и има куп полезни опцийки. На мен най ми допадат опциите за подчертаване на текст, вмъкване на бележка и запомнянето до къде е прочетено последния път.

Това са програмите, които  използвам най-често за четене на книги на компютъра. Сайтове за теглене на книги съм ги упоменал в този ми пост Ако знаете някои по-добри с радост очаквам да ги споделите с мен.  Хубав ден,  желая на всички.

25 thoughts on “Програми за четене на книги

  1. Благодаря за инфото, тъкмо това ми трябваше! Имам малко препоръки към поста – можеш да го редактираш, като вмъкнеш линк към поста ти за сайтовете за смъкване на книги, след като го споменаваш. И направи линковете с нов таргет, т.е. да не използват прозореца на блога ти, защото може да искам да почета още малко от него, примерно :).

    • И аз, благодаря за коментара. Относно препоръките ти, ще ги изпълня веднага. Доколкото си спомням това ми беше един от първите постове и не бях се научил как да оправям линковете, а след това съм забравил да го оправя 🙂

  2. Да си жив и здрав още 100 години, та да черпя качествена информация!

  3. Здравей, много полезна информация:) Благодаря:) Имам въпрос свързан с четенето на английски, има ли програма която да препраща към превод на думата? Алдико отваря гуугъл, но ме интересува дали има по-добра опция:) Благодаря ти предварително:)Мария

    • Здравей, Мария. Мисля, че няма такава опция за превод в тези програми, но не съм 100 % сигурен. Аз ползвам стари версии и не съм наясно какво има в новите им версии.

  4. Здравей приятелю.
    Хубаво и полезно блог-че. Браво.
    Имам едно питане – някоя програма за четене която да работи под Win 7?

    • Фоксит Реадер, Cool Reader i Ice Book Reader със сигурност работят, защото ги ползвам сега точно под Win 7, но мисля, че и другите трябва да работят без проблем, щом са работили под ХР. Cool Reader има версии и за Linux.

  5. Ползвам диктофон Olympus DM-5 който има лицензиран софтуер за гласово четене на книги, но когато го купих от Ебаи продавача ми спести диска със софтуера.
    Много ми е необходима програма с която да обработвам текстовете в аудио файлове за да мога да ги запомням в диктофона.
    Основно ми трябва на Френски, Нидерландски и Английски езици, но държа да работи на Български или Руски.
    Ако някой ползва подобен диктофон и има натрупан опит , нека да сподели.
    Благодаря.

    • Потърси програмката Balaboka и гласовия с интезатор Gergana, мисля, че ще ти свърши работа. Поиграй си малко с настройките й /предимно за скоростта на четене/, за да можеш да настроиш, произношението. Чува се малко, все едно с акцент ти говорят, но върши работа.

  6. Здравейте, благодаря за поста и линковете… От много време търся програма която да чете на глас текст… става на въпрос за слепи хора които не могат да четат. Дали можете да ми намерите такава програма? Благодаря предварително:)

Вашият коментар

